Amsterdam, The Netherlands | Gepubliceerd op: 7 juli 2011
Artmiks verhuist naar Bohemia Amsterdam / Artmiks is moving to Bohemia. http://pr.co/p/000jwz
Artmiks heeft met 16 jaar ervaring besloten te 'verhuizen' naar Bohemia Amsterdam. Het Amsterdamse bureau heeft zijn organisatie uitgebreid met een nieuwe client service director en direct een nieuwe koers en naamswijziging doorgevoerd. Bohemia Amsterdam gaat meer visie en kennis delen met jonge internationale creatieven en dieper inhoudelijk samenwerken met de klant.

Met 16 jaar ervaring Artmiks heeft besloten te 'verhuizen' naar Bohemia Amsterdam. Het Amsterdamse bureau heeft haar organisatie uitgebreid met een nieuwe client director en direct een nieuwe koers en naamswijziging doorgevoerd.

Het thema van Bohemia 'Sharing is Growth' vertaalt zich in een ervaren management, een pool met jong talent en internationale creatieven. De 'Ervarenen' bestaan uit: Kyra Roest, client service director die haar 15 jaar reclame-ervaring deelt met jong marketingtalent. Victor Neyndorff ondersteunt Bohemia met marketing communicatie strategie. Marco de Boer geeft leiding aan het team van internationaal creatief talent en Hugo Kalf is verantwoordelijk voor Business Development.
Bas Huissen en Tom Lawrence vormen met internationale ontwerpers, fotografen en illustratoren de pool van creatieven.

De naam Bohemia is gebaseerd op de 'Boheemse Stroming'. Deze stroming ontstond rond 1880 tijdens de Romantiek. De Romantiek kreeg haar vorm in de kunst, literatuur en filosofie als reactie op de industriële revolutie. Met name ten aanzien van het sociale en politieke gedachtegoed van de Verlichting. Hieruit vloeide het idee voort dat Bohemia elke plek was waar men vrij kon werken en leven. Tot in de twintigste eeuw bestonden meerdere Boheemse gemeenschappen waar jong en oud dit gedachtegoed deelden.

Bohemia Amsterdam ontwikkelt strategie, branding, campagnes en high-enddesign voor middel- tot grote ondernemingen.

Ter ondersteuning van het thema heeft Bohemia Amsterdam 40 titels geschreven en deze gebundeld in het Book of Law. Daarnaast zijn de titels verspreid met Repudo waarmee de visie van Bohemia 'sharing is growth' nogmaals wordt onderschreven. De locaties van de Repudos zijn te herkennen aan het logo van Bohemia Amsterdam.

We zijn Bohemia, waar we experiment met ervaring en uitvoering met visie mengen.

Hugo Kalf (business development director)

------ English copy below ------

With 16 years of experience Artmiks decided to 'move' to Bohemia Amsterdam. The Amsterdam based agency extended the management with a new Client Service Director and instantly changed their constitution and name.

The Bohemian focus on 'Sharing is Growth' is translated into blend Experienced with Young Talent. The Experienced at Bohemia Amsterdam are: Kyra Roest, Client Service Director, who shares her 15 years of expertise with young marketing talent. Victor Neyndorff supports Bohemia with his great smile and experience in Marketing Communications Strategy. Marco de Boer is in charge of the international creative team. Where Hugo Kalf is Business Development Director.
The Young are Bas Huissen and Tom Lawrence; multidisciplined creatives working amongst an always moving team of international and national designers, photgraphers and illustrators.

The new name is based on the Bohemian school of thought. The Bohemian school of thought was born around 1880 during the Romantic era. Romanticism was a complex artistic, literary and intellectual movement that originated in Europe in the second half of the 18th century and gained strength in reaction to the Industrial Revolution. In part, it was a revolt against the aristocratic social and political norms of the Age of Enlightenment and a reaction against the scientific rationalization of nature. It was embodied most strongly in literature, music and the visual arts, but it also had a major impact on historiography, education and natural history.

By extension, Bohemia meant any place where one could work and live cheaply, and behave unconventionally; a community of free souls beyond the pale of respectable society. Several cities and neighborhoods came to be associated with bohemianism in the 19th and early 20th centuries.

Bohemia Amsterdam offers Strategy, Branding, Campaigns and top notch Design for Medium to Large Enterprises.

To support the focus on sharing Bohemia Amsterdam wrote 40 titles and published them in Bohemia Book of Law. The titles are also dropped in Amsterdam using Repudo, a location based digital message system. Anybody can pick up these titles close to the Bohemai Amsterdam logo.

We are Bohemia, where experience meets experiment and vision meets production.

About Bohemia Amsterdam

Bohemia Amsterdam creates advertising coming from the heart. From the first contact to the final execution of your awareness campaign, product launch or guerilla marketing, we work closely with you. We believe that the young and the experienced should work together to learn and inspire. We believe that Sharing is Growth.

Responsable at Bohemia Amsterdam
Hugo Kalf (business development director)

Message to editor | do not publish:
for information on Bohemia Amsterdam: Kyra Roest (CSD) via +31 20-4233555 / kyra@bohemiaamsterdam.com or Hugo Kalf (BDD) via +31 20-4233555 / hugo@bohemiaamsterdam.com
If you want to be memorable, you better be different.

— Marco de Boer
De meer je weet van je klant en zijn business de beter je hem kunt servicen.

— Kyra Roest