Amsterdam, The Netherlands | Gepubliceerd op: 3 november 2011
Prepare yourself. 15 November 2011 is near. So is He. #ACR #Amsterdam http://pr.co/p/000nay
15 November 2011 lanceert Ubisoft de videogame Assassin's Creed Revelations, opvolger van Brotherhood. In de aanloop naar de lancering ontwikkelde Bohemia Amsterdam vier alternatieve trailers. We volgen de assassin heimelijk in zijn voorbereidingen: hoe hij secuur zijn wapens uitzoekt, hoe hij z’n uitrusting compleet maakt, hoe hij z’n vechttechnieken oefent enzovoorts. Niet in het verre Constantinopel van eeuwen terug, maar in het Amsterdam van vandaag! 15 november komt er aan. Hij ook.

15 November 2011 gaat de geschiedenisboeken in als de dag dat de huurmordenaars uit de vermaarde Ubisoft reeks Assassin's Creed weer genadeloos toesloegen. Letterlijk en figuurlijk.

15 November is namelijk de officiële releasedag van Assassin’s Creed Revelations, de game die zal inslaan als een bom. Ubisoft verklapt op de eigen website dat de gameplay “dodelijker wordt dan ooit tevoren.”

In de aanloop naar het moment van de release, maakt Bohemia Amsterdam de dreiging voor iedereen voelbaar. 15 November mag dan de dag zijn dat Ubisoft’s assassins weer PlayStationbloed doen vloeien, de dagen er naartoe zal de spanning al flink te snijden zijn…

In korte, documentaireachtige filmclips, volgen we de assassin heimelijk in zijn voorbereidingen: hoe hij heel secuur zijn wapens uitzoekt, hoe hij z’n uitrusting compleet maakt, hoe hij z’n vechttechnieken oefent enzovoorts. Niet in het verre Constantinopel van eeuwen terug, maar in het Amsterdam van vandaag!

Zo komt de dreiging wel heel erg dichtbij… Uiteindelijk tot in de huiskamers van gamend Nederland. "You better prepare yourself."

Zeg niet dat we je niet gewaarschuwd hebben voor die 15e november 2011!

De filmpclips zijn 1 november op Youtube geplaatst. Anderhalve dag later waren ze reeds 160.000 keer bekeken. Meer dan 60 (game) sites, van Duitsland tot Rusland, besteden aandacht aan de clips waaronder het populaire Fok.nl en Kotaku.com.

Rodger Werkhoven (creatie)

FilmGasten (regie & productie)

Over FilmGasten
Beeld, muziek en beleving. De juiste combinatie maakt van een film een verhaal. Creatief, commercieel, maar altijd uniek. FilmGasten maakt dat verhaal. Voor jou, voor je klanten en voor onszelf. Want film zegt meer dan beeld alleen. Filmgasten zijn Reinjan Prakke (Regie) en Kevin Kimman (Camera/Montage).

Over Ubisoft
Ubisoft is een internationale developer, publisher en distributeur van interactieve entertainment producten; waaronder games als Assassin's Creed, Far Cry, Rayman, Just Dance en Prince of Persia.

Voor meer informatie over Ubisoft: Marcel Key / marcel.keij@ubisoft.com