Amsterdam, Nederland | Gepubliceerd op: 28 mei 2013
Lees @BigBrandMoments; het marketingcommunicatieboek voor luie mensen. #BBM http://pr.co/p/000nb0
Woensdag 12 juni 2013 verschijnt het boek 'Big Brand Moments' van Marco de Boer. Het boek laat zien hoe je door zeven marketingcommunicatie momenten top of mind kunt blijven. Door middel van een simpel stappenplan en verhalen uit de praktijk laat hij zien hoe het leven van de marketeer er een stuk eenvoudiger uit kan zien.

Gewone mensen taal
Big Brand Moments is een boek voor luie mensen. Mensen die van structuur houden en het liefst alles kant-en-klaar voorgeschoteld krijgen. Het boek is luchtig en in 'gewone mensen' taal geschreven, zodat het voor iedereen te begrijpen is.

Meten is weten
Meten is weten, richten is raken. Allemaal zo waar. Door de praktijkcases uit Big Brand Moments leer je van andermans 'uitglijders' of herken je momenten uit je eigen ervaringen. Een leerproces met als doel altijd top of mind te zijn, want dat is de kracht van Big Brand Moments.
Op één A3 beschrijf je in een overzichtelijke jaarplanning wat je per moment wil bereiken. Dát is pas structuur! Met het Big Brand Moments model weet je wanneer je jouw marketingcommunicatie inzet, hoe je jouw budget verdeelt en is iedereen, zowel intern als extern, altijd op de hoogte van de kernwaarden.

Voor het boek deed Marco de Boer, samen met Sjoerd Jeltsema, onderzoek naar de werkwijze van marketingcommunicatiemanagers. Hieruit kwam naar voren dat bijna de helft (44%) van de Nederlandse marketeer zijn campagne niet eerder dan drie maanden van te voren plant. Bovendien bekende meer dan de helft de resultaten van hun marketingcommunicatie-inspanningen in een spreadsheet bij te houden.

Ritme in je communicatie
Aan de hand van een paar eenvoudige stappen vertelt Marco de Boer, Creative Director bij Bohemia Amsterdam, hoe Big Brand Moments door zeven momenten je kernwaarden communiceert. Die momenten zorgen voor ritme. Een goede band met de doelgroep tot gevolg.

Welk middel werkt?
Bij elk moment bepaal je de Single Most Important Message en bedenk je welk middel daar het beste bij werkt. De ene keer is een event goed geschikt, de andere keer is een tv-campagne beter op z'n plaats. Alles met als doel je visie, missie en kernwaarden kenbaar te maken bij de doelgroep en uiteindelijk een hogere ROI op jouw marketingcommunicatie-inspanningen te behalen.

Boekpresentatie
Op 12 juni, tijdens Marcom13, is de presentatie van het boek: Big Brand Moments. Van 11:00 tot 11:25 in de Amsterdam Rai vertelt Marco de Boer hoe het voor marketeers makkelijk is om de communicatiedoelen te halen met zeven praktische handvatten. In deze inspirerende sessie wordt duidelijk dat het opzetten van een marketingcommunicatieplan ook leuk kan zijn en vaak samen gaat met een middag teambuilding. Om jouw exemplaar extra uniek en bijzonder te maken, kun je jouw Big Brand Moments laten signeren op de boekenstand (A51) van Adformatie Groep.

Meer informatie en bestellen
Big Brand Moments (ISBN 9789491560453) is te bestellen via adformatiegroep.nl/shop
Prijs € 24,95(incl. BTW). Gratis verzending binnen Nederland.

Over Marco de Boer
Marco de Boer (1967) begon zijn creatieve carrière voor de klas. Met de komst van een computer richtte hij samen met Hugo Kalf in 1995 het bedrijf Artmiks op. Als volledig autodidact heeft hij zich alle benodigde kennis en kunde toegeëigend die nodig was om Artmiks zestien jaar lang als creatieve hotshop in de markt te houden. Artmiks, bekend van projecten op de rand van kunst en communicatie zoals Puree.nl, Soundads en Less Feels Better, werkte onder andere voor klanten als Nike, ReedElsevier en Tommy Hilfiger. Met de komst in 2010 van Kyra Roest als partner ging Artmiks over in Bohemia Amsterdam.

Over Adformatie Groep
Adformatie Groep is marktleider op het gebied van marketing- en communicatie-uitgaven en is hét kennis- en netwerkplatform voor de marketingcommunicatieprofessional. Het portfolio omvat naast Communicatie, crossmediale titels zoals: AdformatieTijdschrift voor MarketingCreatie en de bijbehorende internetsites (o.a. communicatieonline.nlmarketingonline.nl en adformatie.nl). Ook heeft de onderneming een boekenuitgeverij en worden diverse congressen en events georganiseerd, waaronder het grootste marketingcommunicatie-event van de Benelux: MARCOM. Adformatie Groep is onderdeel van de Sijthoff Media Groep.

Voor meer informatie over het boek Big Brand Moments: Marco de Boer (schrijver) via 06 2467 2432 / marco@bohemiaamsterdam.com

We maken marketingcommunicatie veel te ingewikkeld.

— Marco de Boer