Verwensen beloond met reischeques

Wereldtickets start provocerende social media campagne.

10 JANUARI 2011, AMSTERDAM, NETHERLANDS
Met #enkelereisterug start Wereldtickets.nl een online campagne die volledig gericht is op Social Media. Een ieder die iets of iemand publiekelijk een #enkelereisterug wenst op twitter, facebook en hyves, maakt kans op een reischeque ter waarde van 500 euro. Bovendien worden er ook elke dag kleinere vouchers verloot onder de twitteraars, facebookers en hyvers die iets of iemand een #enkelereisterug wensen naar waar dan ook; naar Marokko, Indonesië of Limburg.

Als onafhankelijke aanbieder en prijsvergelijker van vliegtickets, hotel- en huurautovouchers heeft Wereldtickets.nl een uitdaging in  de markt. Wereldtickets vergelijkt de tarieven van alle airlines en prijsvechters en toont helder en inzichtelijk de goedkoopste resultaten. Bovendien betaal je wat je ziet. Er zijn geen verborgen kosten.

Al met al goede selling points maar in de huidige markt van veel marketing kabaal en een equivalent aan marketing euro’s is dat niet voldoende om op te vallen.

Marketing Manager Hicham Issaouti van Wereldtickets: “We hebben geen massa media budgetten maar willen een campagne die bij de massa opvalt, die in elke kroeg over tafel gaat, één die de ‘massa’ inzet.”

Met #enkelereisterug start Wereldtickets.nl een online campagne die volledig gericht is op Social Media. Iedereen die iemand een enkele reis terug wenst maakt kans op een reischeque ter waarde van 500 euro. Bovendien worden elke dag kleinere vouchers verloot op twitter, facebook en hyves.

In de campagne wordt gebruik gemaakt van search-engines als Twitmiks en Google Alerts. Uit de stroom van (aan-)meldingen worden tientallen Twitteraars en Facebookers uitgepikt en persoonlijk benaderd. Iedereen die hashtag (#) enkelereisterug gebruikt in de drie social media platforms wordt opgemerkt. Hiervoor moet de melding openbaar zijn. Op de officiële Facebook pagina worden de verlotingen bijgehouden.

Marco de Boer, Creatief Directeur Artmiks “Voor mij is iemand een enkele reis terug wensen niet meer dan een schimpwoord, straattaal voor iemand die normaal moet doen. De nieuwe Heaumeau.” De campagne is maatschappij bewust. "Het gaat om de eerlijke samenleving waarin we mogen aangeven met wie we niet door een deur kunnen. Of dat nu dat groepje in het winkelcentrum is, die besluiteloze bestuurder of het middelpunt van Haagse aandacht."

Over Wereldtickets

Wereldtickets.nl is een online aanbieder van vliegtickets, hotel- en huurautovouchers. De gebruikersvriendelijke zoekengine van Wereldtickets vergelijkt de tarieven van alle airlines en prijsvechters. De opbouw van vliegtarieven is transparant en de afhandeling snel. Je betaalt wat je ziet. Er zijn geen verborgen kosten.

Wereldtickets HQ is gevestigd op Schiphol. Met een bescheiden team van reisagenten en marketers werken we aan een unieke positie in de reisbranche.

Over Artmiks

Sinds 1995 is Artmiks het alternatieve reclamebureau dat progressieve campagnes maakt in het constant veranderende landschap van on- en offline media. Artmiks ontwikkelt inventieve communicatie in een unieke formule van internationaal talent gemengd met grijze marcom experts. In het verleden heeft Artmiks deze ingezet voor onder andere Microsoft NL, ReedElsevier en Nike EMEA.

Verantwoordelijk bij Wereldtickets

Hicham Issaouti (Marketing Manager)

Verantwoordelijk bij Artmiks

Marco de Boer (creatief directeur)

Menno Dirks (account manager)

Neem voor meer informatie over Wereldtickets contact op met Hicham Issaouti (Marketing Manager Wereldtickets) via Hicham.issaouti@wereldtickets.nl

Voor meer informatie over de campagne: Marco de Boer (Creative Director Artmiks) via marco@artmiks.nl.

"We wilden een campagne die bij de massa opvalt, één die in elke kroeg over tafel gaat." Hicham Issaouti
"Enkelereisterug is de nieuwe Heaumeau." Marco de Boer