Protest campagne tegen verborgen kosten

De goedkoopste tickets zijn Wereldtickets

15 JUNI 2011, AMSTERDAM, NETHERLANDS
Door met een protestbord voor de concurrent te staan maakt Wereldtickets duidelijk dat de goedkoopste tickets Wereldtickets zijn. Transparantie zonder verborgen kosten, zoals het hoort.
Als onafhankelijke aanbieder en prijsvergelijker van vliegtickets, hotel- en huurautovouchers heeft Wereldtickets.nl een uitdaging in de markt. Wereldtickets vergelijkt de tarieven van alle airlines en prijsvechters en toont helder en inzichtelijk de goedkoopste resultaten. Bovendien betaal je wat je ziet. Er zijn geen verborgen kosten.

Ondanks de aantoonbaar duurdere vliegtickets heeft de concurrentie een betere naam. Het is tijd om duidelijk te maken dat we dat niet meer pikken. Wereldtickets heeft de goedkoopste tickets omdat de prijs die getoond wordt gaande weg het boekingsproces niet listig wordt verhoogd. Bij Wereldtickets geen Customer Service Tax, Dossierkosten en Vliegticketgarantie halverwege, of Administratiekosten, Service Charge en Boekingskosten bij het afrekenen. Bij Wereldtickets zijn alle opties die geld kosten niet standaard aan gevinkt zoals bij diverse concurrenten wel het geval is. Wereldtickets adviseert reis- en annuleringsverzekeringen en laat dat de keuze van de reiziger.

Marketing Manager Hicham Issaouti van Wereldtickets: “De concurrent biedt op het eerste gezicht een betere prijs. Pas tijdens het boeken komen er onaangekondigde kosten bij zoals zoiets raars als Vliegticketgarantie. We zijn liever transparant in ons verhaal. De prijs die er staat die betaal je met eenmalige lage kosten voor het afhandelen van de ticket. Uiteraard zijn er goedkopere tickets denkbaar. Die worden onder de inkoopprijs aangeboden. Als je echter beter kijkt merk je dat deze uiteindelijk niet beschikbaar zijn."

De campagne moet overbrengen dat de consument de huidige campagnes van de ticketaanbieders misleidend vindt en daar tegen protesteert want de goedkoopste tickets zijn nu eenmaal Wereldtickets.

De campagne beslaat billboards, diehoeksborden, online banners en een radiocommercial.

Over Wereldtickets
Wereldtickets.nl is een online aanbieder van vliegtickets, hotel- en huurautovouchers. De gebruikersvriendelijke zoekengine van Wereldtickets vergelijkt de tarieven van alle airlines en prijsvechters. De opbouw van vliegtarieven is transparant en de afhandeling snel. Je betaalt wat je ziet. Er zijn geen verborgen kosten.
Wereldtickets HQ is gevestigd op Schiphol. Met een bescheiden team van reisagenten en marketers werken we aan een unieke positie in de reisbranche.

Over Artmiks
Sinds 1995 is Artmiks het alternatieve reclamebureau dat progressieve campagnes maakt in het constant veranderende landschap van on- en offline media. Artmiks ontwikkelt inventieve communicatie in een unieke formule van internationaal talent gemengd met grijze marcom experts. In het verleden heeft Artmiks deze ingezet voor onder andere Microsoft NL, ReedElsevier en Nike EMEA.

Verantwoordelijk bij Wereldtickets
Hicham Issaouti (Marketing Manager)

Verantwoordelijk bij Artmiks
Marco de Boer (creatief directeur)
Menno Dirks (account manager)

Mediabureaus
Stroom Rotterdam (radio)
Detroit Media (on-line)
Reality Outdoor (billboards)

Neem voor meer informatie over Wereldtickets contact op met Hicham Issaouti (Marketing Manager Wereldtickets) via Hicham.issaouti@wereldtickets.nl
Voor meer informatie over de campagne: Marco de Boer (Creative Director Artmiks) via marco@artmiks.nl.
Voor drukwerk zijn van alle beelden hogere resoluties beschikbaar. Neem contact op met marco@artmiks.nl.
"40 euro extra voor Vliegticketgarantie is misleidend. Zoiets bestaat niet eens." Hicham Issaouti